2007-09-03

leczo 匈牙利菜

Uwielbiam jego wszystkie odmiany. Purysci uwazaja, ze prawdziwe leczo jest tylko jedno i ze trzeba pisac poprawnie jego nazwe, czyli po wegiersku :) Ale dla mnie leczowatosc kojarzy sie z dziecinstwa po prostu z:
  • boczkiem 燻豬肉
  • kielbasa 香腸 (最好辣辣的, 不能加甜甜的!!)
  • pomidorami 番茄
  • kolorowa papryka 辣椒, 越多顏色越好: 紅, 綠, 黃, 橙
  • cebula 洋蔥
  • ziolami prowansalskimi 普羅旺斯的芳草: 牛至, 墨角蘭, 等等
  • czosnkiem 大蒜

Wszystko poza ziolami kroimy w kostke (zreszta, jak ktos umie pokroic ziola w kostke, to niech kroi...). Najpierw obsmazamy na patelni boczek. Na tym co sie wytopi z boczku obsmazamy kielbase. Dajemy ziola. A reszte wrzucamy razem. Najfajniej gdy patelnia jest tak duza, ze wszystko da sie dusic natej patelni. Jak wrzucimy te mokre pomidory (bez skorek!!), to odklei sie od patelni to co przywarlo. Znam fanatykow przysmazania najpierw cebuli, ale ja akurat w leczo cebule lubie miekka, usosowiona. Czosnek dodajemy po koniec albo obsmazamy najpierw i w tym "sosie czosnkowym" smazymy miesko. Obie wersje lubie :) Jesli chodzi o proporcje - moja Mama zawsze dawala wszystkiego po rowno - kilogram pomidorow, miesa, papryki, cebuli. Ja nie gotuje jednak dla armii napoleonskiej, tylko dla siebie i przyjaciol, wiec daje wszystkiego tyle, ile akurat mam pod reka :)

什麼東西都剪到小正方. 先煎燻豬肉, 再加香腸. 煎煎. 加芳草. 把別的東西也放在煎鍋. 最後加大蒜. 煮到所有的東西都軟軟的.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Proszę, nie anonimowo!
Ze względu na zbyt dużą ilość trolli, musiałam włączyć moderowanie komentarzy. Ukażą się więc dopiero, gdy je zaakceptuję. Proszę o cierpliwość.