2014-09-26

trójnoga żaba 三足金贍

Wiele osób pytało mnie, co na moim stole herbacianym robi żaba.
Po pierwsze: nie jest to do końca żaba. Ma bowiem trzy łapy.
Łatwo zauważyć, że choć z przodu faktycznie podobne do żaby, stworzenie ma trzy nogi. W dodatku jedna z tych nóg znajduje się w miejscu odbytu. Na grzbiecie ma pieniądze, w pysku też. I właśnie o ten pieniądz w pysku chodzi najbardziej: skoro ma pysk, a odbytu brak, to znaczy, że pieniądze tylko przychodzą, ale już nie wychodzą. To jest tzw. trójnoga skarbonka, jedna z wielu maskotek herbacianych. Przy każdym parzeniu karmi się ją herbatą, mając nadzieję, że faktycznie pomoże w gromadzeniu skarbów...

5 komentarzy:

  1. chciałam kiedyś kupić taką .... nie znalazłam (tylko 4nogie żaby- nawet rozkraczone)

    OdpowiedzUsuń
  2. :D Wiesz, na Tajwanie wyczaiłam raz wyjątkowo paskudną rezydencję wnoszącą zapach świeżego cementu w zabytkową atmosferę stareńkiego Lugang. Budynek w kształcie żaby, z monetą w pysku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. OMG! Rozumiem, że drzwi tylko od frontu, żeby nie odbierać żabie symboliki? ;)

      Usuń
  3. Tył był taktownie skierowany na murek. I szwendali się tam uroczy robotnicy z wampirzymi zębami (czerwonymi od betelu) więc profilaktycznie nie podeszłam bliżej na przeszpiegi... Ale zastanawiam się jak w takim razie rozwiązano kwestię kanalizacji :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w grę wchodzi chyba tylko przydomowa oczyszczalnia, żeby wszystko zostało w rodzinie...

      Usuń

Proszę, nie anonimowo!
Ze względu na zbyt dużą ilość trolli, musiałam włączyć moderowanie komentarzy. Ukażą się więc dopiero, gdy je zaakceptuję. Proszę o cierpliwość.