2015-09-29

Tambourin chinois

Z czym się ludziom kojarzył Orient? Z przyprawami, herbatą, jedwabiem... Muzyka to zupełnie inna inszość. Oklepana pentatonika, czasem jakiś dziwaczny instrument - ot, tyle. Kreislerowi Chiny kojarzyły się tak:

Utwór ten miał tak wielkie powodzenie, że znaleźć można wiele wersji. Na skrzypce z orkiestrą:

Na wiolonczelę:

Na ksylofon:
Na flet piccolo:
Na erhu:
Mnie chyba najbardziej urzekła wersja na marimbę:
No i oczywiście na "magiczne pianino" ;)
Dla mnie to trochę za mało azjatyckie, a dla Was? :D

6 komentarzy:

  1. Melodia nie wskazuje na chińskie korzenie, chyba to był taki chwyt reklamowy na tytuł.
    Moje skojarzenie: łąka, bzyczenie owadów i wiejska cisza podczas upału.
    Pianola jest bezkonkurencyjna, gdy przygląda się obracającej rolce i wciąganym klawiszom.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też nic tu nie "pachnie" Chinami ;) A pianolę uwielbiam!

      Usuń
  2. Początek może ździebełko azjatycki, ale im dalej w utwór - tym mniej :)

    Ja miałam kiedyś lekką obsesje na punkcie tego utworku: https://www.youtube.com/watch?v=4dlK3LYYa3c

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przepiękna aranżacja, choć tytuł z błędem - powinno być Wang chunfeng 望春風 ;) Ja najbardziej kocham soulową wersję tej piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=84-P4E5Jbb4

      Usuń
    2. Bardzo ładne! I video bardzo przyjemne. Szkoda ,że nic nie rozumiem :)

      Usuń
    3. Ja też nie, bo to nie po mandaryńsku :)

      Usuń

Proszę, nie anonimowo!
Ze względu na zbyt dużą ilość trolli, musiałam włączyć moderowanie komentarzy. Ukażą się więc dopiero, gdy je zaakceptuję. Proszę o cierpliwość.